2 sonuçtan 1 ile 2 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Nereden Yer
    İstanbul
    Mesajlar Mesajlar
    5.775
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 1235 + 95804


    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (ii)

    Her kültür, bir yönüyle kendi kutsal kitabı ile ilgilidir. Batı kültürünün temelinde İncil olduğu gibi, İslam kültürünün temelinde de Kur’an-ı Kerim vardır. İslam düşüncesinin önemli bir bölümünü meydana getiren tasavvufi düşüncenin esasları da Kur’an-ı Kerim’den alınmıştır. Bu düşünce, tarihi seyir içinde takip edildiği zaman, diğer ilimlerle ilgilide aynı durumun olduğunu görürüz.


    İslam tasavvufu, hicri ilk asırlardan itibaren kaynağını Kur’an ve Hadisten alan İslam tefekkür tarihinde müstesna bir yere sahiptir.


    Gerçekten de İslam tasavvufu, Hicri I., Miladi VII. asırda görülen ‘’zühd’’ hareketiyle başlamıştır. Zühd:’’İnsanın varlıklar karşısında, İslam’ın arzuladığı tavır’’şeklinde tarif edilebilir. Bu zühdü hayatın en mükemmelini önce Hz.Muhammed’in(aleyhissalatu vesselam) hayatında daha sonra sırası ile dört halife, sahabe, tabiin, tebei tabiin ve daha sonra gelen insanlar arasında sayısız misallerini verebiliriz.


    Yalnız, İslami ilimler Hz. Peygamber devrinde müstakil bir ilim haline gelmediğinden, Tasavvuf ilmi de müstakil bir ilim hüviyeti kazanmamıştı. Daha sonraları nasıl ki hadis, tefsir, kelam gibi ilimler müstakil bir ilim haline gelmişse, aynı şekilde tasavvuf da bu ilimlere paralel olarak müstakil bir ilim haline gelmiştir.


    Zühd ve tasavvuf döneminden sonra tarikat dönemi başlamıştır. Hicri VI. asırda başlayan bu dönem, günümüze kadar gelmektedir. Bu dönemde tasavvuf düşüncesinin en güçlüsü olan tarikatlar birer-birer ortaya çıkmış, bunlar zamanla sosyal hayatın bir parçası haline gelmiş ve şiir ve edebiyatta kıymetli tasavvufi ürünler ortaya çıkarmışlardır. Bu eserlerin en bariz örneklerinden biri; aslen bir Türk olan Mevlana’nın yazmış olduğu ‘’Mesnevi’’dir. Yediyüz yıldan beri bütün dünyada değişik dillere çevrilerek ölmez eserler arasında yer almıştır.


    Bu günün insanının hayat şartları ile, Mesnevi’nin yazıldığı dönemin insanı arasında büyük uçurumlar oluşmuştur. Günümüz insanı maddi imkânlar elde etmiş, zenginleşmiş ve kendini rahata kavuşturmuştur. Fakat manevi bir buhrana da sürüklenmiştir. Günümüz insanı eski insanın sabrını, ilim aşkını, manevi gücünü, kaybetmiştir. Hâlbuki Tasavvufi hayat, gönül ehli olmaya, manevi hayatı yaşamaya, fazilet ve hidayet nuru ile dolu olmaya, onunla manen birlik olmaya bir vesiledir. İnsan olarak bu duygular hepimizde vardır. Fakat bu duyguları uyandıracak, bize heyecan verecek, bir mürşide ihtiyaç vardır.


    Tasavvufi düşünce, bizi ilahi aşka, müsamahalı bir görüşle insanı, insanlığı sevdirmektedir. Mevlana’nın:’’Gel ne olursan yine gel…’’ feryadı da bu duygudandır.


    Esasında tasavvufi düşünce, insan hayatının bütün cephelerine uzanan bir değerdir. İşte miladi IX. Asırdan itibaren İslam dünyasının değişik yerlerine yayılmış bulunan ve insanlığın ulvi yolculuğunda hizmeti gaye edinen sufi ve mutasavvıflar, Allah yolculuğunda bizlere ışık tutan birer rehberdirler. Muhammed KOCAKAYA

    Benzer Konular
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (7)
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (7) Tasavvuf, insan ruhunun terakkisine vesile olan bir egzersiz eğitimi olup; imanın, amel egzersizi ile güçlenmesini sağlar. Bu yüzden tasavvuf, psikolojinin buluşları ile parelik arz eden zengin bir malzeme deposudur. Bu
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (6)
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (6) Her şeyin bir hedefi, bir temeli ve esası olduğu gibi, tasavvuf erbabının da gayesine ulaşması için bir takım kuralları vardır. Ancak bu kurallara uyulduğu takdirde hedefe varılır. İşte tasavvuf erbabının uyması gereken
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (5)
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (5) Hz Muhammed (S.A.V.) Peygamberlik görevini icra ederken iki görevi yerine getiriyordu. Birincisi devlet reisliği, ikincisi ise dini liderlikti. Dini liderlik ise yine ikiye ayrılıyor. Birincisi fıkhi liderlik, ikincisi i
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (4)
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (4) İnsan maddi doğumuyla gözlerini dünya âlemine açar. Sonra insan tekâmül ederek ikinci bir doğuma hazır hala gelir. Yani ’’mülk’’ âleminden ’’melekût’’ âlemine hazırlanır. M
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (1)
    Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (1) Bilindiği gibi, Türklerin İslamiyet’i kabul edip Anadolu’yu yurt edinmeye başladığı XI. yüzyıldan itibaren Orta Asya’daki Türk illerinde Anadolu’ya gaza erleriyle beraber gönül medeniyeti kurulmay
    Yazar : Risale Forum
    Vazifelerini ücrete bağlayanlar asla ıslahçi olamazlar.
    M.fethullah GÜLEN

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    50
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 48 + 912


    Cevap: Kur’an ve sünnet penceresinden tasavvufi hayat (ii)

    Allah razı olsun kardeşim...
    Yazar : Risale Forum

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222