Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından 19 yıl sonra ilk kez gerçekleştirilen frekans ihalesi Ankara 8. İdare Mahkemesi tarafından üç gerekçe ile iptal edildi.Gerekçeler ise şöyle sıralandı: Yasada belirtilen ihalenin en geç iki yıl içinde gerçekleştirilmemiş olması, yeterlik belgesi sonra ilgili dokümanlar yayınlandığından usul hatası yapılması, yasada sağlanmış olan tematik yayın çeşitlerinin ihalede keyfi olarak kısıtlanması. Yayıncı kuruluşlarının verdiği teminatlar iade edilecek. RTÜK Üyesi Esat Çıplak, “Ulusal-karasal televizyon yayın ihalesi tümüyle iptal edildi. Bu gerekçeler yerel ve bölgesel televizyon ihaleleri için de geçerli. Bundan sonra ihalenin tümüyle yeniden planlanması ve sürecin yeniden başlatılması zorunluluk arz ediyor.” dedi.Üç gün süren ulusal karasal sayısal yayın lisansı sıralama ihalesinde genel yayın türünde HD yayın yapacak 8 ulusal kanal belirlenmişti. Kanal D, 51 milyon 200 bin lira ile kumanda ilk sırada yer almıştı. AKS Televizyon Reklamcılık ve Filmcilik Anonim Şirketi (Show TV), Ciner Medya TV Hizmetleri Anonim Şirketi (Haber Türk), Huzur Radyo TV Anonim Şirketi (FOX), Işıl Televizyon Yayıncılık Anonim Şirketi (Star TV), Samanyolu Yayıncılık Hizmetleri Anonim Şirketi (Samanyolu TV), Turkuvaz Aktif TV Prodüksiyon Anonim Şirketi (Turkuvaz Aktif TV) ve Yaşam Televizyon Yayıncılık Hizmetleri Anonim Şirketi (Kanal Türk) genel yayın türünde HD yayın yapma lisansı almıştı.

[Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]