Bayramlarda uzun süren tatil ve bir araya gelinen aile sofraları, diyet programının aksatılmasına sebep oluyor.Ersoy Maltepe Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Esra Mutlu ve eşi Fatih Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hayrettin Mutlu, bayramda kilo kontrolü için bol yürüyüş ve dikkatli beslenmeyi öneriyor. Uzmanlar, şu tavsiyelerde bulunuyor: “Yolculuğa çıkacaksanız mutlaka atıştırmalık meyveler hazırlayın. Uykuyu açmada ve dinçlik meydana getirmede meyveler, çay ve kahveden 10 kat daha güçlüdür. Yolculuk yapmayacaksanız mutlaka 45 dakika tempolu yürüyüş yapın. Cumartesi günü hareketli bir planınız olsun. Alışveriş merkezi yerine piknik, doğa yürüyüşü, halı saha maçı, tenis maçı yapabilirsiniz. Ev hanımları da bayram temizliği ve çocukları parka götürme ile vakit geçirebilir. Kesinlikle bayramın birinci gününe kadar et tüketmeyin. Pazar günü 2 ana öğünle beslenin. Lokmalarınızı yavaş yavaş çiğneyin. Öğleden sonra da mutlaka 1-2 saat hafif tempoda yürüyüş yapın. Pazartesi arife günü alışverişe arabasız çıkın. Salı bayramın ilk günü itibarıyla kurban etine dokunmayın. Özellikle büyükbaş hayvan etinde ölüm sertliğinin geçmesi için 12-24 saat bekletilmesi gerekiyor. Etleri kesinlikle açıkta ve uzun süre buzdolabı dışında bırakmayın. Derin dondurucuda saklayacağınız etleri bir öğünlük parçalar halinde hazırlayın. Çarşamba günü, dinlenmiş etlerinizi tüketebilirsiniz. Etlerin yağlı kısımlarını tüketmeyin. Perşembe gününü çok hareketli geçirin. Ziyaretlerde ikramların çeyreğini tüketmeye özen gösterin. 3 kilometreden kısa mesafelere arabasız gidin. Cuma günü, en az 2 saat yürüyüş yapın. Egzersizi mümkünse akşam 8’den sonra yapın. Egzersiz öncesi yemekten kaçının. Cumartesi günü, yine 2 saat tempolu yürüyüş yapın. Sık sık ama azar azar beslenin. Son günler diye kalan tatlıları bitirmeye çalışmayın. Son olarak 1-2 çay kaşığı kimyon, rezene, anason, kişniş karışımı 20 dakika kaynatılmış suda bekletilerek sabah akşam tüketilebilir. Şişkinlik ve hazımsızlığı önleyen, sindirim sistemini rahatlatan bu çay karışımı özellikle et tüketilen öğünlerden 1-2 saat sonra içilebilir.” İSTANBUL ZAMAN

[Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]