Yazar : Risale ForumÜstad diyor ki "Şahsımdaki kusurat ona sirayet etmez" daha ne desin...h.hüseyin akın Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
Yazar : Risale ForumÜstad diyor ki "Şahsımdaki kusurat ona sirayet etmez" daha ne desin...h.hüseyin akın Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
Allah'u ekber.Yazar : Risale Forum
Konu mustafayomra tarafından (08-03-2013 Saat 16:33 ) değiştirilmiştir.
Yazar : Risale ForumMevzuya risale-i nur eserlerinden başlayıp okuyanlara kadar götürmeniz bu meselede haksızlığınızı göstermekten başka bir şey ifade etmez. Velevki bu cemiyet ehli sünnet vel cemaat bir cemiyet ise istikameti ve meşrebinde anlaşılamayan bazı hususlar olabilir ancak bu gibi meseleleri anlamak başkadır bütün bütün tahrifata, fitne ve fesada çalışmak başkadır.mustafayomra Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
..Ve sahil-i selâmet olan Dârüsselâma ümmet-i Muhammediyeyi (a.s.m.) çıkaran bir sefine-i Rabbâniyede çalışan hademeleriz..
..dalâletler içerisinde bizler gayet az ve zayıf ve fakir ve kuvvetsiz olduğumuz halde, gayet ağır ve büyük ve umumî ve kudsî bir vazife-i imaniye ve hizmet-i Kur'âniye omuzumuza ihsan-ı İlâhî tarafından konulmuş..
Ustad Bediüzzaman Said Nursi (M.S. 1876-....)
Allah'u ekber.Yazar : Risale Forum
Konu mustafayomra tarafından (08-03-2013 Saat 16:34 ) değiştirilmiştir.
Yazar : Risale ForumEhli sünnet eserlerinde "yazdırıldı, geldi, indi, benim ihtiyarım dışında yazdırıldı, benim malım degil kuranın malıdır, yazdıklarım belki kuranin arşın üstündeki mertebesinden alınmıştır" şeklinde ifadeler var mıdır? Varsa örnek veriniz. En basitinden dört mezhep imamlarımızın ve talebelerinin eserlerinde var mıdır?TaLHa Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
Lütfen bir örnek verin kardeşim.
Cifr olayı. Dinde yeri nedir? Madem ehli sünnet, eserleri için kuran ayetlerini bu şekilde delil getirmek için kullanmaya ne gerek vardı.
Yazar : Risale ForumKendi kendinize çelişiyorsunuz. Yüzde 99 faydalı eserlermiş, sonra da vay efendim şirke götürürmüş. Said Nursi peygambermiş, yok efendim yeni kitap gelmiş filan. Ne kadar saçmaladığınızın farkında mısınız ? Bi kitap bi müslümanın 100 de 99 faydasına iken aynı zamanda da son peygamberi a.s.m. inkar edecek, kendiniz inanıyor musunuz buna ?mustafayomra Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
Namaz bahsini ayetle hadisle anlatan yazılı ve görsel sohbetleri istediğiniz yerde bulabilirsiniz. Sitemizde de mevcuttur. Zaten Namaz bahislerini yaparken, ayetler üzerinden konuyu anlatır ve hakikati bir temsille akla yaklaştırma metodu kullanılır. Okuyup amel edenler anlıyorsa siz anlamıyorsanız, ters geldiyse bi tarafı, kendi kısır anlayışınızda sorun arayın.
Üstad bu ilham meselesine de Risale-i Nurda cevap vermiş. Hayvanda bile ilham olduğunu söylüyor ki siz bunu vahiyle nitelendirip akılları karıştırıyorsunuz. Ne yani milyonlarca hayvanlara gelen ilhama da vahiymi deiyeceksiniz o halde ? Ki insan kainatın en şerefli varlığı ve hayvanatın da sultanıdır -insan olursa- hal böyle iken hayvanda olan ilham, insan da daha ileri boyutta olması size garip geliyosa, aklınızla ilgili probleminizi gidermek için tc de yeterince psikiyatrist var.
Hem Üstad bu meselede çoğu yerde bu eserler Rabbimin fazlındandır demiş. Yani yazıdırıldı demesi kendi ilminin ve kudretinin kifayetsizliğini anlatmak içindir, yoksa ayet dediğine hiçbi yerde rastlayamazsınız. Allah'ın özel yardımı olmadan bir kişinin bu tür bir eseri ortaya koyamayacağını anlatmış olduğunu yine çok risalelerde görebilirsiniz. İşaratül İcaz bile buna bir misal olarak yeter. Bu klasik soruların heryerde çok fazla cevabı var, merak ederseniz araştırıp bulabilirsiniz.
Kur'an dan iktibas demekle de Kur'an dan süzülmüş hakikatler yani onun tefsiri manasında olduğunu da çok yerde söylemiş.
Eserleri okuduysanız sorularınızın cevaplarını da içinde bulacaksınız. Yok okumadıysanız okumadığınız eser hakkında üç beş satır alıp nerde cevab olduğunu bilmeden kafanıza göre yorum yapmayın.
İman kurtarmanın şirke sürüklemekle eş anlamlı olması da cehalete yakışır bir tanımlama. Ki o imanları kurtarma meselesinde Üstad dahil kimse ben çıkıp şunun imanını kurtardım demiyor. İmani konularda tesirli bir eser olduğundan iman kurtarma vesilesi olduğu anlatılıyor. Vesileliği de inkar etmiyeceksiniz herhalde.. Bir kişinin hidayetine vesile olmakla ilgili birçok hadis var. İmani mevzular üzerinde ısrarla duran Risale-i Nurların imana ve hidayete vesile olmasının neresi şirk oluyor ? Şirk Allaha eş koşmaktır, imana vesile olmak Allaha eş koşmak mıdır ?
Meydan boş sallayın işkembeden, saptırın her okuduğunuzu..Ceza da mükafat da boşa değil ne de olsa. Cahilane yazdıklarınızın mesuliyeti, Risale-i Nurda varsaydığınız hataların mesuliyetinden daha ağırdır. Bütün cemaati insanları şirke sürüklemekle suçlayacak kadar, hak hukuk konusuna riayetsiz davranıyorsunuz. Derdiniz varsa mesajlarınızın mesuliyetinin derdine düşün. Üstad hesabını kendi verir, onun hesabını size sormazlar..
Halbuki, en ziyade hasta sensin.
Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
sonra başkasının şifasına çalış.
........
Allah'u ekber.Yazar : Risale Forum
Konu mustafayomra tarafından (08-03-2013 Saat 16:34 ) değiştirilmiştir.
Risalelerin vahiy değil ve olamayacağı defalarca söylenmiş ve denilmiş ki olsa olsa ilham ve istihracdır. Buna rağmen kıt akıllarıyla risaleler için yok efendim şuradaki ifade ayetin kaynağından geldiğini gösteriyormuş da mış da bilmem neymiş de filan deyip mugalata ve safsata ile hakikati saptırmak akaid ise demek ki bizim bu akaidi okumamız lazım (!) Bu yapılan şeye akaidde "cerbeze" denilir. Aklın ifrat mertebesi olup hakikat ancak böyle saptırılır. Bir islam alimine ki kendisi risalelerin defalarca vahiy eseri olamayacağını söylediği halde, aksi ile ittiham etmek olsa olsa garazın eseridir. Zaten yukarıdaki iftiraları atanın iyi niyetli olmadığı aşikardır. Burada kendisine çok yer bulamayacağı da aşikardır. Herhalde kendini akıllı, bizi birşeyleri bilemeyecek filan mı zannediyor nedir anlayamadım.Yazar : Risale Forum
Allah'u ekber.Yazar : Risale Forum
Konu mustafayomra tarafından (08-03-2013 Saat 16:34 ) değiştirilmiştir.
Kardeş siz aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz. Mesela ilham mevzusunda bi izah yapmama rağmen vahiyle iltibas ediyorsunuz. Ne demek Peygambere s.a.v. gelmeyen vahiy Bediüzzamana mı r.a. ilham edildi ? Birincisi, ikisi bir değildir, ikincisi vahiy ve hadisler ve din tarih boyunca İslam Alimleri tarafından yorumlanmış ve tefsir edilmiştir. Dolayısıyla buna ilham demekte nasıl bir sakınca vardır ? Yani mesela ben islamı çok güzel anlatan bir şiir yazdım, sonra dedim ki "bu bana Allahın bir lütfudur, bana o ilham etti.." Yani sahiplenmiyorum, enaniyet yapmıyorum, "Allah cc. ilham etti" diyorum. Bunu demekle, Peygamber efendimiz aleyhissalatü vesselama gelmeyen vahiy bana ilham mı olmuş olur ? Bu nasıl yorum ? Hangi akaid kitabında vahiyle ilham bu şekilde karıştırılıyor söyler misiniz ? O halde bütün alimlerin eserlerini yok mu saymalıyız ya da bir alim bi eser yazdığında bu benim eserim, ilham milham değil, kendi ilmimle yazdım diye enaniyet mi yapmalı ?Yazar : Risale Forum
Aklın ifratı diye birşey Risale-i Nurda var. Üstad da ehli sünnet alimlerden biridir. Aklın ifratı cerbeze, tefriti saflık, bönlük, vasatı da aklı rızai ilahi yolunda kullanmaktır. Herşeyin ifratı, tefriti ve vasatı vardır. İslam vasat olanını tavsiye eder.
Üstad hazretlerinin yaşadığı hayatı okuyanlar çok iyi biliyorlar. Cehennem ve cennet hakkındaki sözü amelle ilgili bir söz değil. Yani hep birlikte cehenneme gidelim orası daha güzel, ya da ben cehennem için çalışıyorum gibi bir söz değil. Bu sözüyle hayatını, ikisini bir düşündüğünüzde sözün ne maksatla söylendiğini kavrayabilirsiniz. Sözde mevzu olan milletin imanının selametidir. Bu milletin imansız gitmesinden duyduğu endişeyi dile getirmiş. Cehenneme olan arzusundan değil, milletine olan şefkatinden sadır olmuş bir sözdür. Sözün mesuliyeti kendisine aittir. Ve o sözün içinde cehennem için çalışmaya, en ufak bir ima dahi yoktur. Avamdan biri dahi okusa ne demek istendiğini anlar.
Bunlar gibi eskiden beri Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a yönelik itiraz ve ifrat derecede iddialar öne sürülmüş. Bunlara yönelik cevaplara [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
[Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
ve [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.] bu adreslerden bakabilirsiniz.
Bir de şu geleneksel, nurcular Risale-i Nurdan başka eser okumaz, -hatta Kur'an dahi okumazlar diyenler de var- gibi yaklaşımlarınızdan vazgeçin. Hiçte gerçekçi değil. Şahit olduğunuz birkaç numuneyi bütün cemaate şamil kılamazsınız. Hakka girmiş olursunuz. Hangi yol olursa olsun, ister tasavvuf ister cemaat mutlaka içinde hoşa gitmeyen tavırları sergileyen kişiler bulunabilir. Bu bütün o yoldakileri bağlamaz. Ki sadece Risale-i Nur okumaktan kasıt, imani mevzular için yeterliliğindendir. O konuda başka eserlere müracaata gerek bırakmayacak kadar yeterlidir. Bu Kur'an okumayın, cevşen okumayın, siyer okumayın, hadis okumayın, tarih okumayın demek değildir. Tersine Risale-i Nurlardan istifade ile iman-ı billah, Resülullaha a.s.m., kitaplara ve meleklere v.s. iman mevzularında tatmin olan bir kişi, elbette o mevzular hakkındaki malumatı da elde etme gayretini gösterecektir. Peygamber efendimizin aleyhissalatü vesselamın hak ve hakikat olduğunu bilip, sünnetinin güzelliğinin farkına varıp, onun hayatından gafil olmak, hadislerinden hiçbirşey bilmemek, akıl işi midir ? Allah'ı bilip Kur'anını okumamak, marziyatı nedir anlamamak akıl işi midir ? İmani mevzular konusunda kaynağımız, Risale-i Nur'dur. Diğer eserlerden de elbette istifade edilebilir ve ediliyor da. Risale-i Nur'un hizmetinde bulunmakla okunan kitaplar meselesini karıştırmayın.
Halbuki, en ziyade hasta sensin.
Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
sonra başkasının şifasına çalış.
........
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)
Sosyal İmleme